tirsdag, juli 18, 2006

En ny start

Her er det enda et blomsterfoto som jeg har snytt ut av Pappas Canon Ixus, men idag med en helt annen symbolikk en gårsdagens blome.


Idag skjedde det noe stort her oppe på 300meters høyde.
Jeg gikk et steg videre i livet mitt.
Jeg plantet et tre. Et dønn seriøst, hard-woodcore fersken tre, for å si det på ungdomsspråket. Jeg fant meg to potter, la først grus i bunn, så britisk småstein før god, fuktig og næringsrik jord fra et nærliggende hagesenter omkranset det hele like fullkomment som snerken på en tredagergammel saus.
De observante av oss har skjønt at det blir en potte for mye. Den har jeg ikke bestemt meg for hva, eller når jeg skal plante i den. (Har du en Idé er det bare å legge igjen en kommentar.)

Hvorfor plante?
Fordi dette er starten på noe mytt, på noe så spennende og noe som vil få slike bølger på den elven som jeg kaller livet mitt at den vil forandre retning:
Jeg prøver ved hjelp av to bøker og komme inn i Guds plan for livet mitt; Bibelen og Målrettet liv. Jeg er på dag to og begynner å skjønne hvordan livet faktisk kan leves. Målrettet liv anbefales som en hjelp til å oppdage Guds sannheter i Bibelen for ditt liv.

Puuuh, jeg blir helt giret.

Ingen kommentarer: