onsdag, januar 10, 2007

Snø!

Yess! Idag falt de myke kalde og etterlengtede snøflakene i Bergen kommune. Johoo! Etter en dobbel Noah, med nesten åtti dager regn på rad. Og hva skjer? Jo Jan og André svinger seg rundt og lar de "tilfeldig" forbipasserende smake snøvrede.
Hva er bra med snø spør du kanskje? Vel, her får du noen poeng i fleisen som vil overbevise det om at små hvite vannklumper er herlige:

1. Når trekket står i ro, og akebrettet støver ned på grunn av snømangel, hva skal en da gjøre for å få et vinteradrenalinrush? Jo, baksladding på moped selvfølgelig! Jeg og min kjære Hjørdis vrengte oss rundt i en hemningsløs slapsedans oppover bakkene i Breistølen city. Ubeskrivelig herlig når det neste var et år siden sist gang.

2. Snøscooter. Dette vil bli julekvelden for meg. I sommer lovet Helena meg å gå agurk på åkeren "heima hos ho i uptown Norheimsund" sitrer bare ved tanken på å kjenne snøen sprute under beltene på snøsykkelen.

3. Regn. Jeg har lenge innfunnet meg i renget her. Faktisk har det ikke vært noe stress i det hele tatt. Så kommer Mandagen. Gymklærne, bibelen og forét ligger der bløte som en druknet katt, og resten av sekken ser ut som et akvarium. Etter en svett dobbeltime i gym skal jeg tré på meg sokkene, for så å oppdage at de ligner med på sjøhester enn fotplagg. Så når det snør regner det nesten ikke. :D

4. Estetikk. Få ting er så fint som når naturen skifter ham, fra rødt til brunt, til hvitt, for så å bryte ut i grønt osv. Idag var et klimaks på på den fronten. Tok noen bilder som kanskje illustrerer litt viewen inn i kong vinters forgårder her i heimen:






Eneste minuset var at brøytebilplogen og brøytekanten angrep og skadet Mopeden til lillebror :S

3 kommentarer:

Maren sa...

Snø e konge. Kondolerer i massevis til Kristian! Tipper det svei godt.

Anonym sa...

Trist det med Kristian sin moped!

Var befriende å kaste årets første snøball, takk for at du ville dele den opplevelsen med meg Andrè!!

Anonym sa...

eg e klar for en ny stemnings rapport for å si det sånn!