søndag, januar 21, 2007

På vei dypere ned, men høyere opp

For de som trodde den dype identitetspostens time var kommet:
Du tok feil! Den kommer, men ikke idag.
Det var veldig god stemning på HTML forelesning med PÅl i kjelleren idag. 
Noe som fristet til gjentakelse for begge parter, 
og blunk blunk. Yasidendåttenno møter snart heftige forandringer.
Men nok om det. Her får du to vers som beskriver hvordan jeg føler meg innvendig nå.
Utvendig funker det, bortsett fra at halsen min føles som den har slikket kjemisalgulvet, og herpet seg.

La Niña


Eg detter dit eg ikkje ville dette.
Eg ville ikkje dette her,
men det skjer alikevel.
Tross all fornuft,
tross min fortid, som løper opp på siden av meg når eg dabber av.
tross uvissheten, og ulikheten
Eg vil ikkje løpe inn i muren en gang til,
bare trekke på meg skillpaddeskallet,
og bli der til det går over.
Men det bobler fram,
inni tanken, på mitt leie.
Holder meg oppe
Trykker meg ned
Det e fint,
men eg e redd


El Niño


Takk
Ka skjer?
Eg vil bare sitte her litt
La min rastløshet overdøves,
og la den kveles av din legende stillhet,
drite i alle kompleksitet
lære meg ekte maskulinitet
Legge all æresyke på hyllen
du lærer meg å bli menneske,
og du har noe mer
noe dypere
Eg vil dit,
lær meg, vis meg,
hjelp meg
Eg trenger deg desperat
Bare være

13 kommentarer:

JanBanan sa...

eg liker din maskulinitet, ærlighet jesuslikhet og poetpotet!

VegardLofnes sa...

eg liker deg Andrè

Maren sa...

Eg liker din fantastiske flotte blanding av nynorsk og bokmål. Som Reidulf ville sagt det: Du utklasserer mej!

Ej er der for dej,
Når andre svikter dej,
Du er alt for mej,
Sammen baner vi vår vej,
Bli hos mej.

Fritt frå "Dina"

Anonym sa...

ÅJA

Anonym sa...

neida..eg bare tuller..

snakkes

Nikolai sa...

The one and only wants to leave his mark on this wonderful blog once again. May the poetry flow! Who knows, perhaps some poetry of mine will be posted on my blog too, I'll just have to wait and see if the inspiration comes to me. Anyhow, watch out, I'll be back! MMMuuuuuujuhahahahahahahahahahahahahahahahahahah!!!!!!*harch*

Maren sa...

Er vi klar for ein oppdatering eller? Rock on!

Fredrik W sa...

Hei Andre Pandre. Takk for spillingen i Betlehem igår. Var kjempe. Snakket med Svein Helleik etterpå, og han sa han syenest vi hadde klart å skape et veldig fint lydbilde. Han sa han likte veldig godt lyden fra bassen..at du fikk frem myke og fine toner...glemte å si det til deg igår. Ta det som et kjempekomplement fra rektor. Jeg har forresten tikket deg. Husker du vi snakket om blogge-tikken i går. Vel, nå er du tikket. Se på min blogg for mer info. Adjø

Maren sa...

Eg tikker deg også. Gidd ikkje in å endre på lista mi fordi Wilhelm alltid tikker først..:O

Anonym sa...

Hadde vært konge med en oppdatering her, ja! Eg tikker deg ikke=)
Du er sikkelig døktig på bass Andre! Stå på

Nikolai sa...

Jeg er klar for å høre om barneleiren og de megaschmegakule erfaringene du har gjort deg der når du kommer tilbake, Andyboy.;)

Dan sa...

Where have you gone?

kjetil sa...

Du har an i tikken!! les reglene på blogen min;)